Класному керівнику

Золоті правила" класного керівника


·        Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
·        Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний і відвертий.
·        Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
·        Учитель має бути веселим, жартівливим.
·        Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
·        Учитель має бути доброзичливим.
·        Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір.
·        Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".
·        Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.
·        Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.
·        Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.
·        Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
·        Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.











РОБОТА З БАТЬКАМИ

Тільки  разом  з батьками, спільними зусиллями,
вчителі  можуть  дати  дітям  велике  людське  щастя.
            В. А.  Сухомлинський 

Основні  завдання  батьківського  комітету  7 А класу 

·        Налагодити тісний зв’язок з батьками .
·        Активізувати роботу батьківського комітету щодо роз’яснення законодавства України з питань освіти
·        Добиватись впливу батьківського комітету на батьків, діти яких   порушують режим  школи .
·        Аналізувати стан навчальних досягнень учнів і виявити  причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.
·        Пропагувати педагогічні знання, що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків.
·        Допомагати батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома
·        Впровадження форм роботи з сім’єю, що сприяє  гуманізації                  
          взаємовідносин  між педагогами та  батьками. Батьки і вчителі повинні стати   партнерами , активними співучасниками творчого процесу виховання   учнів.

Функції  роботи  класного  керівника  з  батьками.
 
Перша  функція – ознайомлення  батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу, що організовує  школа , обумовлена  необхідністю вироблення  однакових  вимог, загальних принципів,

визначення  мети і завдань  виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному  вихованні й у навчально-виховному процесі школи.

Друга  функція -  психолого-педагогічна  освіта батьків .

Третя функція  - залучення батьків до спільної з дітьми діяльності :
·        Участь у всіх формах позаурочної  діяльності ( походи , екскурсії, вечори, змагання, благоустрій  школи) .
·        Участь батьків у підготовці загально шкільних традиційних форм роботи
(родинне свято, свято Дня Матері, свята Першого та Останнього дзвоника, спортивних змагань, свято  квітів, виставок, екскурсій на природу тощо )
·        Участь у профорієнтаційній  роботі  школи: екскурсії на виробництво, де працюють батьки учнів, зустрічі з цікавими людьми, розповіді батьків про свою роботу).
·        Участь у роботі батьківського комітету по профілактиці правопорушень , піклувальній роботі про дітей з малозабезпечених  сімей.
·        Надання матеріальної допомоги в реалізації різних шкільних і класних заходів через установлення зв’язку школи з підприємствами , фірмами .

Четверта функція – коректування процесу виховання в родинах окремих учнів:
·        надання психолого-педагогічної допомоги в процесі сімейного виховання різних категорій учнів , зокрема  обдарованих дітей;

·        надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем: підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок, профілактика правопорушень;
·        індивідуальна робота з неблагополучними родинами учнів

П’ята функція – взаємодія батьків: із громадськими організаціями, батьківським комітетом школи.


Форми взаємодії педагогів та батьків.
·        батьківські  збори;
·        батьківський лекторій;
·        тематичні конференції  з обміну досвідом виховання дітей;
·        диспут, дискусія;
·        зустрічі з практичним психологом
·        батьківський  актив.

   



 Концепції національно-патріотичного виховання дітей 

http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/47154

Орієнтовна тематика батьківських зборів у 5 - 11 класах
5 КЛАС

Збори №1
Тема: Труднощі адаптації дитини до навчання в 5 класі.
Форма роботи: круглий стіл.
Запрошують педагогів, які працюють і у класі, керівників гуртків, у яких займаються чи
займатимуться діти, бібліотекаря, лікаря або медсестру.
Завдання педагогів:
1. Познайомитися з батьками і послухати стислі характеристики, які вони дадуть своїм
дітям.
2. Розповісти про вимоги щодо вивчення свого предмета.
Завдання лікаря: ознайомити з результатами проведеного медогляду.
Завдання бібліотекаря: коротко розповісти про можливості бібліотеки, показати
бібліотечний фонд.
Завдання керівника позашкільних установ: ознайомити з умовами прийому дітей у різні
гуртки.
Питання для обговорення
1. Роль сім'ї та її значення в адаптації школяра.
2. Закони шкільного життя в навчанні і вихованні школяра.

Збори №2
Тема: Роль спілкування в житті школяра.
Форма роботи: дискусія. Під час зборів аналізуються різні педагогічні ситуації.
Питання для обговорення
1. Значення для дитини спілкування в сім'ї.
2. Проблеми спілкування в дитячому колективі.
3. Завдання школи і колективу класу з подолання проблем під час спілкування.
Анкета для учнів
Попереднє анкетування учнів чи індивідуальні бесіди класного керівника за запитаннями:
1. Чи подобається тобі розповідати своїм батькам про прожитий день?
2. Чи завжди твої батьки вислуховують тебе до кінця?
3. ким ти передусім поділишся своїм секретом: з матір'ю, батьком, товаришем чи
подругою?
4. Які ласкаві слова говорять тобі батьки і в яких випадках?
5. Чи вважає родина твій день народження за свято?
6. Які свята у своїй родині ти любиш?
7. Якби ти був чарівником, що б ти хотів змінити у своїй родині
Збори № 3
Тема: Культурні цінності родини і їхнє значення для дитини.
Форма робот: обмін думками за проблемою зборів.
Питання для обговорення
1. Книга і її значення в розвитку пізнавальних і моральних якостей особистості.
2. Культурні традиції родини.
3. Вплив культурних цінностей родини на пізнавальний розвиток дитини.
4. Розповіді батьків про традиції родини з формування культурних цінностей: читання
книжок, газет і журналів;
відвідування театрів і музеїв; знайомство з природою; туристичні походи тощо.
5. Виступ класного керівника з лекцією про вплив культурних традицій родини на
пізнавальну активність дитини.

Збори № 4
Тема: «Ось і стали ми на рік доросліші».
Підсумкові збори за рік. Питання для обговорення
1. Конкурс на кращий текст гімну класу.
2. Сюрпризи на тему: «У майбутньому році тобі бажаю...»
3. Завдання на літо всім учням: «Де б ти не був, не забувай про друзів».
4. Випуск класної газети «Вузлик на пам'ять».
5. Нагородження батьків за активне співробітництво з класом.
6 КЛАС
Збори №1
Тема: Роль книги в розвитку інтелектуальних і особистісних якостей людини. Питання
для обговорення
1. Виступ бібліотекаря школи з аналізом читацьких умінь, запитів учнів. Нагородження
найбільш начитаних дітей.
2. Виступ учителів-предметників (що таке підручник, основні вимоги до уроку).
3. Виступ батьків і дітей за проблемою:
а) книжка в нашій родині;
б) традиції нашої родини;
в) ставлення учнів до читання (результати техніки читання в 6 класі).
4. Відкриття «Книги рекордів Гіннеса» класу. Найактивніший читач.
Анкета для батьків
1. Чи любить ваша дитина читати? Яким книжкам вона віддає перевагу?
2. Чи швидко вона прочитує книжку?
3. Яким книжкам віддають перевагу у вашій родині?
4. Чи вважає ваша дитина книжку гарним подарунком?

Збори № 2
Тема: Фізичний розвиток школяра і шляхи його вдосконалювання
Питання для обговорення
1. Виступ лікаря.
2. Виступ учителя фізичної культури (завдання фізвиховання, вимоги до уроку, проблеми
класу, шляхи їх вирішення, гуртки, секції).
3. Виступ класного керівника з проблеми фізичного розвитку учнів, шляхи вирішення
проблеми в класі.
Анкета для учнів
1. Чи любиш ти уроки фізичної культури?
2. Чим тобі подобається займатися на уроці?
3. Що ти хочеш виправити в собі за допомогою цих уроків?
4. Що ти побажаєш учителеві фізичної культури?
Збори№3
Тема: Результативність шкільного уроку.
Вщ чого вона залежить? Питання для обговорення
1. Виступ класного керівника (аналіз уроків з різних предметів, на яких був присутній
класний керівник, з проблеми активності учнів на уроці).
2. Рекомендації батькам з даної проблеми.
Збори № 4
Підсумкові батьківські збори. Форма роботи: колективний збір біля вогнища.

7 КЛАС
Збори № 1
Тема: Статеві відмінності і статеве дозрівання. Проблеми і вирішення
Питання для обговорення
1. Значення родини в період статевого дозрівання дитини.
2. Фізіологія підлітка.
3. Шляхи вирішення даної проблеми в класі (педагогічні ситуації для батьків).
Збори N2 2 Тема: Роль родини в розвитку працездатності учня
Питання для обговорення
1. Виступ класного керівника про роль родини в розвитку працездатності учнів.
2. Обмін досвідом родин (трудові традиції родини, значимість доручень тощо). До зборів
проводиться анкетування учнів за темою зборів.

Збори № З
Тема: Воля і шляхи формування в учнів
Питання для обговорення
1. Роль вольових якостей особистості в подоланні інстинктів.
2. Значення родини в подоланні дитиною негативних рис характеру.
3. Думка учнів про себе і свої вольові якості.
Збори № 4
Підсумкові батьківські збори.
8 КЛАС
Збори № 1
Тема: Роль родини в розвитку моральних якостей підлітка
Питання для обговорення 1. Виступ представника правоохоронних органів за темою:
«Закон і відповідальність».
2. Аналіз класним керівником запитань про розвиток колективу класу за кілька років і
планування роботи на подальше.
3. Розбір моральних ситуацій.
4. Анкетування дітей і батьків за темою зборів.

Збори № 2
Тема: Здібності і роль сім'ї в їх розвитку.
Форма роботи: круглий стіл за участю адміністрації школи.
Питання для обговорення Аналіз уроків за участю адміністрації, гуртків, які
допомагають заняттям.
Збори № З
Тема: Психологічні і вікові особливості підлітка
Питання для обговорення
1. Виступ психолога за темою зборів.
2. Класний керівник аналізує процес дорослішання дітей.
3. Відповіді на запитання батьків.
Збори № 4
Підсумкові батьківські збори.
9 КЛАС
Збори № 1

Гема: Допомога родини у правильній професійній орієнтації дитини
Питання для обговорення
1. Розповідь про навчальні заклади, в які учні можуть вступати після 9 класу.
2. Аналіз професійних інтересів дев'ятикласників і їхніх батьків.
Збори №2
Тема: Аналіз навчальної роботи учнів 9 класів
Питання для обговорення
1. Аналіз ставлення до навчання (вчителя основних предметів).
2. Аналіз контрольних робіт, диктантів абощо.
3. Співбесіда адміністрації школи з невстигаючими учнями.
Збори № 3
Тема: Важка дитина. Яка вона?
Питання для обговорення
1. Виступ класного керівника за темою зборів.
2. Виступ представника інспекції у справах неповнолітніх.
3. Співбесіда з батьками.
Збори №4
Присвячено іспитам.

10 КЛАС
Збори № 1 Тема: Особливості організації навчальної праці школяра в 10 класі і роль
батьків у цьому процесі.
Питання для обговорення
1. Виступ класного керівника (підготовчі курси, очні і заочні школи тощо).
2. Виступ психолога за результатами обстеження профпридатності учнів.
3. Думка учнів про вибір професії.

Збори № 2
Тема: Режим дня школяра, його значення.
Питання для обговорення
1. Домашні завдання.
2. Додаткова література.
3. Аналіз працездатності старшокласників.
4. Значення харчування в цьому віці.
Збори № 3
Тема: Виховання відповідальності в дорослих дітей.
Питання для обговорення
1. Спілкування.
2. Розподіл навантажень.
3. Значення організованості і відповідальності за навчання.
Збори №4
Підсумкові батьківські збори.
11 КЛАС

Збори № 1
Тема: Особливості фізичного виховання в 11 класі.
Питання для обговорення
1. Розповідь учителя фізкультури про нормативи і можливості учнів, їхнє ставлення до
уроку фізичної культури.
2. Рекомендації батькам і учням.
Збори № 2
Тема: Результативність навчання учнів 11 класів за перше півріччя.
Питання для обговорення
1. День відкритих дверей у класах з основних предметів.
2. Співбесіда з батьками за темою зборів.
Збори № 3
Тема: Значення вибору в житті людини.
Форма робот: круглий стіл. «Діти і батьки — профвибір. За і проти».
Збори № 4
Підсумкові батьківські збори.

Комментариев нет:

Отправить комментарий